Avui fa precisament una setmana veiem com Facebook publicava el nou format de pàgines d’empreses, que ara reben el nom de Timeline Pages. Aquest format s’assembla molt als nous perfils personals que Facebook va presentar ara fa uns mesos.
El canvi de disseny ha portat noves característiques que cal conèixer per treure el màxim rendiment de la nostra pàgina. Les repassem:
- Podem personalitzar el nostre perfil amb una foto de portada destacada, que ocuparà tot l’ample del nostre perfil. Hem d’intentar que la foto destaqui i que sigui divertida, impactant i original. La mida d’aquesta foto és de 850x315 píxels. Aquesta foto és un complement a la imatge de perfil que ja hi havia fins ara.
- Els perfils d’empreses incorporen la cronologia, això vol dir que podem publicar en qualsevol punt de la història de la nostra organització. Per exemple, si el 13 de gener de 1985 la nostra empresa va guanyar un premi, podem posar una història o una foto d’aquell dia. Al perfil de la Coca-Cola trobareu alguns exemples de la seva història.
- Podem destacar aquells elements que ens semblin més interessants. Podem fer que una història s’expandeixi a tot l’ample del perfil o que quedi destacat a l’inici. Així, per exemple, podrem destacar un missatge encara que faci dies que l’haguem publicat.
- Els nostres seguidors (o qualsevol usuari de Facebook) ens pot enviar missatges privats. Facebook ens permet desactivar aquesta opció, però us recomano que la deixeu activa. D’aquesta manera, podreu resoldre els seus dubtes d’una forma privada i confidencial.
- Les aplicacions i pestanyes canvien de lloc. En el format antic, les aplicacions i pestanyes es mostraven en una barra lateral. Ara es mostren sota de la foto de portada, en una espècie de carpetes. En podem destacar quatre (la “carpeta” de fotos és inamovible) i les altres quedaran com amagades. A més, les pestanyes tenen ara una mida de 850 píxels i poden posar-li una miniatura de 111x74 píxels (que és la que es mostrarà en les carpetes).
- Desapareixen les pestanyes de benvinguda. Encara que continuïn visibles, les pestanyes de benvinguda perden el seu valor ja que, d’entrada, els nous usuaris aterren al Mur (i no a la pestanya de benvinguda, especialment dissenyada per a captar fans). Això ha generat molta polèmica, perquè moltes pàgines havien creat molt bones pàgines d’aterratge. Ara bé, Facebook si ens permet derivar els nous visitants cap a una pàgina de benvinguda si posem un anunc.
De moment, l’adaptació de les Timeline Pages és voluntària, però a finals de mes totes les pàgines es passaran al nou format. Ja heu transformat el vostre perfil? Us agrada més o menys que l’anterior? Esteu d’acord amb els canvis?
Per cert, sabíeu que fa poc més d'un hi va haver-hi un altre canvi en el format de les pàgines d'empresa a Facebook?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Moltes gràcies per participar!