Per tenir una presència eficient a les Xarxes Socials hem de triar aquells canals que millor s’ajustin al nostre públic i als nostres objectius. A continuació repasso les principals Xarxes Socials on pots estar connectat, com les hem d’utilitzar i un exemple d’accions d’èxit.
És la Xarxa Social per excel·lència, la més reconeguda i universal. És la més adient per les empreses que venen al gran públic. Per tenir èxit hem d’apostar per històries humanes, per elements gràfics i fer servir un llenguatge que connecti amb els nostres seguidors. Un exemple és Cinesa, que a més de promocionar les pel•lícules en cartellera juga amb els seus seguidor a endevinar títols de pel·lícula.
![]() |
Apreu aquí per veure aquesta actualització a Facebook |
140 caràcters donen per molt. Twitter permet una comunicació personal amb els nostres seguidors i conversar amb d’altres usuaris. Hem de generar grans titulars que impactin en la nostra audiència. D’aquesta manera, aconseguirem més RTs i que els nostres missatges arribin a més gent i es converteixin en tendència. A continuació, una pregunta llançada per un servidor i la resposta d’una seguidora!
@mercatmasuca La Pajarera? Per la forma de gàbia d'ocells
— Marta Rodríguez (@martaropa) August 17, 2013
GOOGLE+
L’enésim intent de Google per disposar d’una Xarxa Social com Facebook. Encara està lluny de convertir-se en hegemònica, però cada cop té més usuaris actius. A diferència de Facebook, podem crear Hangouts en directe (conferències en streaming que podem fer amb experts d’una matèria) i ens ajuda al posicionament orgànic de la cerca de Google. La pròpia gent de Google la fa servir per resoldre dubtes i conversar amb els usuaris.
Una imatge que val més de 1.000 piulades. Pinterest és la Xarxa Social de les imatges i la podem fer servir com a galeria virtual dels nostres productes, però també per recopilar imatges del nostre àmbit sectorial o relacionades amb els nostres productes. Punto Blanco ven banyadors i per això mostra imatges relacionades amb l’estiu, platges i piscines.
![]() |
Feu clic aquí per accedir en aquest tauler de Punto Blanco |
Instagram ens permet fer fotografies d’autor i de qualitat amb tan sols tres clics. La podem fer servir per presentar els nostres productes i les nostres històries socials amb un filtre diferent però també per mostrar el món detalls del nostre dia a dia. A més, també podem connectar amb la nostra audiència demanant que enviï les seves fotos amb temàtica, com ha passat amb el hastag #CatalunyaExperience.
YOUTUBE
Canal de vídeos de Google, on cada segon es pengen milers d’hores de vídeo. No ens hem de limitar a penjar els nostres vídeos corporatius, sinó que hem d’apostar per vídeos realment interessin a la nostra audiència. Per exemple, com cuinar un producte, consells de bellesa o com l'empresa Dileoffice ens ensenya a muntar els mobles que venen (estalviant-se així una quan quantitat de paper).
Espai professional per a treballadors... i empreses. Ens permet explicar d’una forma ràpida a què ens dediquem i quines capacitats tenim, però sobretot podem connectar-nos amb gent del nostre àmbit o buscar empreses que puguin estar interessades amb nosaltres. Una eina molt interessant per fer negoci de persona a persona.
FOURSQUARE
Eina de geocalització de negocis i espais. A més de per connectar-nos amb els nostres amics i veure la seva activitat, podem descobrir espais, restaurants i cafeteries. Si tenim un espai obert al públic, podem premiar amb regals totes les persones que visitin el nostre local. Per exemple, el premi que ofereix un dels millors restaurants d’Igualada.
![]() |
Fes clic aquí per veure Kan Bakus |
FLICKR
Flickr és la galeria de fotografies online. Ens permet penjar una gran quantitat d’imatges per la consulta o ús d’altres persones. Permet ensenyar què fa la nostra organització d’una forma senzilla i còmode. L’Ajuntament d’Igualada fa servir Flickr per penjar les fotos de tots els actes que es fan al consistori i a la ciutat.
![]() |
Fes clic aquí per veure el perfil complet de l'Ajuntament d'Igualada |
SPOTIFY
Si tenim ritme, hem d’estar a Spotify. Si som un grup de música, els nostres fans podran escoltar les nostres cançons. Però també el podem fer servir si som una organització: podem crear llistes amb els temes musicals que ens inspiren. Hem de ser constants i actualitzar-nos constantment, com fa el DJ Armin Van Buuren, que penja les seves sessions a Spotify.
![]() |
Fes clic aquí per veure el perfil del DJ Amin Van Buuren a Spotify |
TUMBLR
Espai de microblogging similar a Twitter, però en el que podem penjar qualsevol tipus de contingut. Ideal per organitzacions joves i dinàmiques. Cal trobar imatges i contingut que realment enganxin i que tinguin un consum molt ràpid. A l'exemple, el Tumblr de "The Economist" que avança material dels seus propers números.
![]() |
Fes clic aquí per accedir al perfil de "The Economist" a Tumblr |
VINE
Servei de microvídeos de Twitter. Podem crear un vídeo de pocs segons que impacti per la seva senzillesa i qualitats artístiques. És una forma diferent i innovadora d’arribar a través de Twitter. Una de les primeres marques en fer-ne un anunci va ser Totoya, amb aquest fantàstic vídeo.