divendres, 11 de febrer de 2011

Les noves FanPages de Facebook: el que és nou i el que falta

Ja han arribat les noves pàgines d’empresa de Facebook. Pràcticament per sorpresa, Facebook ha introduït els nous formats per a les FanPages, amb canvis estètics i funcionals. A simple vista, tenen molt bona pinta, però crec que s’han deixat d’introduir alguns canvis que haurien facilitat la tasca del Community Manager.

Pàgina d'entrada a marcmanye.com, comunicació 2.0 i Social Media.

Ja fa setmanes que sabien com serien les FanPages (molt similars als perfils personals actuals) però no se sabia quan s’aplicarien. Avui ha estat el dia escollit. D’entrada, hem de dir que les dues principals novetats són el disseny i el fet de que les FanPages es poden gestionar com si es tractés d’un perfil personal més. Pel que fa al disseny, les FanPages adopten els perfils personals que tots teníem des de fa setmanes. L’estructura és coneguda per tothom i permet moure’ns per les pestanyes de forma més ràpida i visualment més atractiva. A més, ara és molt més fàcil trobar les opcions per triar entre veure els comentaris de la marca i els de tothom.

Pàgina principal de Trias-Shop.com, com si fos un perfil personal.
Els canvis són més notables quan ens referim a l’estructura de les FanPages. La principal novetat és que ara podem actuar com si la nostra marca fos un perfil més: tenim el nostre principal canal de notícies (podem seguir les nostres pàgines preferides sense necessitat de fer-ho des del nostre perfil personal), podem comentar als murs d’altres marques (sempre que en siguem seguidors), rebem actualitzacions cada cop que algú interactua amb nosaltres i podem desconnectar-nos temporalment per publicar una entrada al perfil empresarial amb el nostre nom.

La diferència amb els perfils personals és tan poca que, això sí, hem de vigilar quan vulguem publicar alguna cosa no fer-ho amb el perfil equivocat (truc: en les pestanyes superiors, l’opció de missatges no apareix reflectida). També hem de tenir en compte que les pestanyes han passat de 520px a 491px.


En aquesta foto podem veure com es notifiquen les noves persones que s'han apuntat a la FanPage.

Canal de notícies, amb les últimes novetats de les pàgines que segueix la nostra FanPage.
A més, també s’han introduït una sèrie de millores estructurals: podem canviar el tipus de pàgina (abans, un cop l’escollies no el podies canviar), mantenir una pàgina favorita sempre visible al teu perfil o especificar qui és el moderador de la pàgina.

Ara bé, crec que Facebook s’ha deixat un seguit de mesures que també hauria d’introduir. Per mi, la principal manca és que no et pots posar en contacte amb cap admirador teu. Avui per avui, no hi ha manera de citar a cap dels teus seguidors (si vols, per exemple, recomanar-li una entrada o una novetat, per exemple). Tampoc podem enviar missatges personalitzats (seria una eina molt útil) i hi ha cert descontrol cronològic pel que fa a les entrades (Facebook ordena els missatges publicats segons ell creu que et poden interessar més i no en ordre cronològic com fins ara).

Les mesures introduïdes tenen molt bona pinta i, a més, aquest mes de març, Facebook deixarà d’usar el seu temible FBML (llenguatge de programació) per passar-se a l’iFrames. Totes aquestes mesures ajudaran a fer créixer les FanPages una mica més i, segurament, a ampliar-les a més gent i a més empreses.

Per fer els canvis a les vostres pàgines, heu d'anar a: http://www.facebook.com/pages/status/
Podreu trobar més info a: Elogia España