Per tenir una presència eficient a les Xarxes Socials hem de triar aquells canals que millor s’ajustin al nostre públic i als nostres objectius. A continuació repasso les principals Xarxes Socials on pots estar connectat, com les hem d’utilitzar i un exemple d’accions d’èxit.
És la Xarxa Social per excel·lència, la més reconeguda i universal. És la més adient per les empreses que venen al gran públic. Per tenir èxit hem d’apostar per històries humanes, per elements gràfics i fer servir un llenguatge que connecti amb els nostres seguidors. Un exemple és Cinesa, que a més de promocionar les pel•lícules en cartellera juga amb els seus seguidor a endevinar títols de pel·lícula.
Apreu aquí per veure aquesta actualització a Facebook |
140 caràcters donen per molt. Twitter permet una comunicació personal amb els nostres seguidors i conversar amb d’altres usuaris. Hem de generar grans titulars que impactin en la nostra audiència. D’aquesta manera, aconseguirem més RTs i que els nostres missatges arribin a més gent i es converteixin en tendència. A continuació, una pregunta llançada per un servidor i la resposta d’una seguidora!
@mercatmasuca La Pajarera? Per la forma de gàbia d'ocells
— Marta Rodríguez (@martaropa) August 17, 2013
GOOGLE+
L’enésim intent de Google per disposar d’una Xarxa Social com Facebook. Encara està lluny de convertir-se en hegemònica, però cada cop té més usuaris actius. A diferència de Facebook, podem crear Hangouts en directe (conferències en streaming que podem fer amb experts d’una matèria) i ens ajuda al posicionament orgànic de la cerca de Google. La pròpia gent de Google la fa servir per resoldre dubtes i conversar amb els usuaris.
Una imatge que val més de 1.000 piulades. Pinterest és la Xarxa Social de les imatges i la podem fer servir com a galeria virtual dels nostres productes, però també per recopilar imatges del nostre àmbit sectorial o relacionades amb els nostres productes. Punto Blanco ven banyadors i per això mostra imatges relacionades amb l’estiu, platges i piscines.
Feu clic aquí per accedir en aquest tauler de Punto Blanco |
Instagram ens permet fer fotografies d’autor i de qualitat amb tan sols tres clics. La podem fer servir per presentar els nostres productes i les nostres històries socials amb un filtre diferent però també per mostrar el món detalls del nostre dia a dia. A més, també podem connectar amb la nostra audiència demanant que enviï les seves fotos amb temàtica, com ha passat amb el hastag #CatalunyaExperience.
YOUTUBE
Canal de vídeos de Google, on cada segon es pengen milers d’hores de vídeo. No ens hem de limitar a penjar els nostres vídeos corporatius, sinó que hem d’apostar per vídeos realment interessin a la nostra audiència. Per exemple, com cuinar un producte, consells de bellesa o com l'empresa Dileoffice ens ensenya a muntar els mobles que venen (estalviant-se així una quan quantitat de paper).
Espai professional per a treballadors... i empreses. Ens permet explicar d’una forma ràpida a què ens dediquem i quines capacitats tenim, però sobretot podem connectar-nos amb gent del nostre àmbit o buscar empreses que puguin estar interessades amb nosaltres. Una eina molt interessant per fer negoci de persona a persona.
FOURSQUARE
Eina de geocalització de negocis i espais. A més de per connectar-nos amb els nostres amics i veure la seva activitat, podem descobrir espais, restaurants i cafeteries. Si tenim un espai obert al públic, podem premiar amb regals totes les persones que visitin el nostre local. Per exemple, el premi que ofereix un dels millors restaurants d’Igualada.
Fes clic aquí per veure Kan Bakus |
FLICKR
Flickr és la galeria de fotografies online. Ens permet penjar una gran quantitat d’imatges per la consulta o ús d’altres persones. Permet ensenyar què fa la nostra organització d’una forma senzilla i còmode. L’Ajuntament d’Igualada fa servir Flickr per penjar les fotos de tots els actes que es fan al consistori i a la ciutat.
Fes clic aquí per veure el perfil complet de l'Ajuntament d'Igualada |
SPOTIFY
Si tenim ritme, hem d’estar a Spotify. Si som un grup de música, els nostres fans podran escoltar les nostres cançons. Però també el podem fer servir si som una organització: podem crear llistes amb els temes musicals que ens inspiren. Hem de ser constants i actualitzar-nos constantment, com fa el DJ Armin Van Buuren, que penja les seves sessions a Spotify.
Fes clic aquí per veure el perfil del DJ Amin Van Buuren a Spotify |
TUMBLR
Espai de microblogging similar a Twitter, però en el que podem penjar qualsevol tipus de contingut. Ideal per organitzacions joves i dinàmiques. Cal trobar imatges i contingut que realment enganxin i que tinguin un consum molt ràpid. A l'exemple, el Tumblr de "The Economist" que avança material dels seus propers números.
Fes clic aquí per accedir al perfil de "The Economist" a Tumblr |
VINE
Servei de microvídeos de Twitter. Podem crear un vídeo de pocs segons que impacti per la seva senzillesa i qualitats artístiques. És una forma diferent i innovadora d’arribar a través de Twitter. Una de les primeres marques en fer-ne un anunci va ser Totoya, amb aquest fantàstic vídeo.