dijous, 17 de febrer de 2011

Com trobar clients a les Xarxes Socials

Aquesta pregunta se la fa molta gent, però trobar la resposta no és fàcil. Com puc arribar a clients potencials que puguin interessar-se pel meu servei. Sóc una empresa, una pime, un directiu i vull aconseguir més clients. On els puc aconseguir? A les Xarxes Socials. Com els puc aconseguir? Dialogant amb el món.

Us deixo un exemple amb dues amistats amb una gran presència 2.0. L’Eva ensenya idiomes i el Ricard és taxista. En principi, no tindrien cap relació. Fixem-nos la conversa que vàrem tenir el Ricard, un seguidor seu i un servidor l’altre dia per Twitter:

L’Eva, de seguida, va veure que el Ricard té una necessitat (en aquest cas, una mancança): no sap anglès. L’Eva, per contra, li pot oferir el servei que el Ricard pot necessitar (ja sigui avui o d’aquí uns quants mesos). Així doncs, què millor que oferir-se directament al Ricard:


Com veiem en la seva conversa, la necessitat no és actual. Però potser, d’aquí un mesos, al Ricard li pot interessar aprendre anglès. On serà el primer lloc on vagi a buscar aquests serveis? A les Pàgines Grogues? Al Google? Al Facebook? Avui per avui, no ha de buscar enlloc perquè ja sap on pot trobar aquest servei. Després pot decidir comprar-lo o no, però avui ja sap on és.

Ara suposem que la necessitat del Ricard és actual. El Ricard pot interessar-se pels serveis de l’Eva i pot demanar pressupost. Quan costa avui rebre una demanda de pressupost? Quans diners ha costat que l’Eva es posés en contacte amb el Ricard? Quan costa una campanya de màrqueting?

Ara us faig una pregunta. Coneixeu un taxista o una professora d’anglès? Sabeu on les heu d’anar a buscar?