Foursquare personal de l'Ajuntament de Cerdanyola |
De la mateixa manera que critico les empreses que tenen un perfil personal al Facebook, crec que una organització no pot fer-se un perfil personal al Foursquare. Al meu entendre, que qualsevol organització visiti un altre espai li resta prestigi i dóna una imatge negativa d’ell (evidentment un Ajuntament, per exemple, mai podrà visitar una botiga d’animals). A més, aquest Social Media no està pensat per a que organitzacions tinguin perfils personal. En canvi, el que sí recomano és generar les “venues” dels diferents espais i equipaments municipals de la població: Ajuntament, biblioteca, museus... per a que la població pugui indicar que es troba en aquests espais. Crear-les és relativament senzill des de qualsevol dispositiu mòbil (només cal baixar l’aplicació i registrar-s’hi).
A més, podem reclamar la propietat del lloc o negoci: A la pàgina de cada “venue” hi trobem l’opció “Claim this venue” (reclama aquest espai), que en permet gestionar el perfil del nostre local o negoci. Un cop premem aquesta opció, ens demanarà les dades necessàries (entre elles una direcció postal on ens enviaran tota la informació) i un equip de Foursquare estudiarà la sol•licitud. Un cop aprovada, podrem crear les ofertes i descomptes per a les persones que més cops visitin el nostre local o per aquelles persones que en visitn cada “X” cops. Els descomptes i les ofertes (se’n poden tenir de diferent tipus i varis a la vegada) es coneixen amb el nom d’Specials. Un exemple de perfil empresarial ben fet: el restaurant Kan Bakus d'Igualada.
Tot això es complementa amb una pàgina d’estadístiques (podem veure quans usuaris han estat al nostre negoci, de quin sexe són, a quines hores venen, etc...) i els propietaris tenim un seguit de mesures per poder comprovar que la persona en sí realment ha visitat el local. De moment, els Specials només estan disponibles per a negocis comuns (entre d’altres, bars, restaurants, botigues o mercats).
Pàgina d'estadístiques (via http://mashable.com) |
Així doncs, animo als responsables de l’Ajuntament de Cerdanyola i a tots els lectors a emprar Foursquare d’una forma correcta. Sí a la creació d’espais comuns i sí a publicar ofertes (és gratuït), però no a crear perfils empresarials falsos que fan perdre credibilitat en Social Media.
M'agrada el teu article. Tinc ganes que també exploris www.imythos.net
ResponElimina