dilluns, 17 de gener del 2011

Quora, Què ets?

Acabem de ser espectadors del naixement d’una altra gran i mediàtica Social Media: Quora. Però, què és Quora?. O, millor dit: Què ets, Quora? Quora és el Social Media del moment que, tot i haver nascut al 2009, acaba de viure la seva expansió internacional i mediàtica. Quora no és nou, però com si ho fos. És la nova joguina social.


Primer de tot, definim-ho. Quora és un Social Media de preguntes i respostes. Tu preguntes qualsevol dubte que tinguis el cap (ara per ara, s’esperen preguntes serioses) i algú, si té la resposta, et contestarà. Està format, diuen, per grans experts en moltes matèries. Es poden seguir persones, però temes i topics i arribar, d’aquesta manera, a un coneixement inaccessible fins ara. A més, permet localitzar les fonts més expertes en un tema i arribar a elles sense necessitar intermediaris. No és la primera Social Media d’aquest estil (Yahoo Answers i WikiAnswers ja fa anys que existeixen), però ha aconseguit el que les altres no tenen: credibilitat.

La principal diferència amb la resta de competidors és que s’ha de posar nom i cognoms a les respostes. Això significa que si contestem malament, amb algun error o alguna manipulació voluntària, ho veurà tothom. Això ens obliga a definir bé (o molt bé) les nostres respostes si no volen perdre credibilitat (enganyem-nos, ningú vol quedar com un capsigrany!). Fins ara, cap dels serveis que existien donaven la credibilitat que se li suposa a Quora.

Com funciona?
Un cop registrat a Quora (necessitem una invitació o passar-nos per aquí per aconseguir-ne una), ens connectem a Facebook i/o Twitter (fer-ho és pràcticament imprescindible per treure’n el màxim rendiment, ja que pots preguntar de forma automàtica), afegim els nostres contactes i ja podem buscar preguntes. De moment està pensat per la comunitat angloparlant, però segur que acaba expandint-se a tots els idiomes. “Quans catalans hi ha a Quora?”, es pregunta el mateix sistema. Si la resposta actual no t’acaba de convèncer, pots demanar més opinions o seguir-la per saber quan hi hagi noves respostes. A més, podem corregir les altres respostes, moure-les segons ens interessi i, evidentment, també votar a les que més s’ajustin a la realitat.

Perquè ara?
Curiosament, Quora s’ha popularitzat gràcies a una pregunta: “Tens una invitació a Quora?” Si vols que una cosa funcioni, l’has de fer exclusiva: “Jo en tinc i tu no, vols que t’afegeixi a aquest grup selecte?” Aquests últims dies, tothom a Twitter preguntava sobre les invitacions a Quora, el que fa provocat aquest interès. Segurament, el que pretenien els seus creadors des d’un primer moment.

Si voleu descobrir-la, passeu-vos pel seu site i si voleu més informació, us deixo alguns enllaços que us poden ser interessants:
http://www.ecuaderno.com/2011/01/13/ahora-toca-quora/
http://www.uberbin.net/archivos/destacadas/quora.php
http://fmlopez48.wordpress.com/2011/01/13/%C2%BFque-es-quora/
http://www.socialdente.com/2011/01/10/quora-la-red-social-de-las-preguntas-y-respuestas/

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada



Moltes gràcies per participar!