dimarts, 25 de gener de 2011

Facebook vendrà les nostres històries

Facebook ha anunciat un nou producte promocional per a les pàgines d’empresa. Es tracta de vendre com a anuncis les relacions que tenim amb les pàgines d’empresa. És a dir, si us relacioneu amb una pàgina d’empresa (per posar un exemple triat a l’atzar, la meva pròpia pàgina empresarial marcmanye.com), Facebook em vendrà a mi una “Sponsored Histories” per poder arriba a molta més gent. Aquest nou producte estarà a punt d’aquí pocs dies.

Com funcionen els “Sponsored Histories?” Molt fàcil. Si avui decideixes unir-te al meu grup al Facebook (o fas algun comentari o penges una foto) i jo contracto aquest servei, la història apareixerà destacada en el canal de notícies de les nostres amistats. D’aquesta manera, la història no quedarà amagada dins el Canal de Notícies de Facebook i podrà arribar a totes les vostres amistats, que veuran aquesta interrelació: “En Joan Secanell s’ha unit al grup marcmanye.com".

Amb aquest nou producte, Facebook pretén fer més humans als anuncis. En comptes de màquines, t’ho està dient una amistat, una persona que coneixes... una persona afina a tu: “Si aquesta persona s’hi apunta, potser a mi també m’interessa”. I així, la pàgina guanya nous admiradors de forma molt més ràpida. Us adjunto un link amb el vídeo promocional que ha muntat Facebook i que us dóna tots els detalls (en anglès, tot i que és molt gràfic).

Aquest producte em recorda bastant als “Promoted Topics” de Twitter. Quan algú vol que el seu tema aparegui entre els més buscats de la xarxa, simplement ha de demanar que el promoguin. Una estratègia que a Twitter ha funcionat i que ara Facebook torna a fer-se seva. A nivell empresarial sembla una bona opció (s’han de veure els preus), però a nivell personal pot comportar una (altra) pèrdua de privacitat. Us agradaria que Facebook usés les vostres relacions per promocionar les pàgines que visiteu?