divendres, 21 de gener de 2011

Activem les converses a Facebook

La millor manera de gestionar una FanPage a Facebook és relacionar-se amb els seguidors. En podem tenir molts, però si no parlem amb ells o no deixem que parlin, difícilment la nostra pàgina servirà d'alguna cosa.

He vist molts exemples de pàgines que només publiquen actualitzacions d’estat o creen esdeveniments, però que a l'hora de veritat no tenen relació amb els seus seguidors. Si ja és difícil aconseguir-ne de nous, imagineu com de difícil és mantenir-los i que participin. Per això us adjunto sis consells bàsics per a que la gent participi dels nostres espais i que l’altre dia llegia en algun site a Internet (perdoneu, però no recordo on!)
  • Publicar periòdicament. Com en tot a la vida, s’ha de seguir un ritme constant i periòdic. No podem estar-nos dues setmanes sense explicar res i de cop publicar cinquanta missatges en tres dies. Tothom tenim coses a explicar i el nostre negoci també, així que no costa res fer una petita entrada diària. Si veiem que el que anem a dir no té interès, podem fer una entrada cada dos dies. En tot cas, hem de ser constants i sempre seguir el mateix ritme. Cada persona és diferent, per això hem definir com ho farem segons les nostres necessitats i materials.
  • Fer preguntes. Sona bàsic, però és la manera més fàcil per obtenir una resposta dels nostres seguidors que, a la vegada, deixaran constància a les seves amistats que han escrit al nostre Mur. A més, és una gran eina per a la realització d'estudis de mercat: gràcies a les seves respostes podem aprendre molt sobre la nostra audiència i les seves necessitats.
  • Respondre. Si un usuari ens fa una pregunta, ens suggereix qualsevol cosa o mostra el seu enuig davant del que sigui, els hem de contestar. No podem oblidar-nos d’ells. La imatge que donem és negativa, ja que dóna la sensació que fem servir el Facebook només per escopir els nostres productes. Tampoc ho hem de contestar tot, però hi ha missatges que no es poden desatendre.
  • Missatges atractius. Quant més atractius siguin els nostres missatges, més arribaran als nostres seguidors. Hem de posar fotografies, imatges, audios, presentacions... tot allò que estigui a les nostres mans per diferenciar-los de la resta.
  • Tenir una veu clara i coherent. Hem de tenir una personalitat concreta a la xarxa: si optem per una personalitat més simpàtica o divertida, no podem passar de cop a una veu seriosa i responsable. Si mantenim un to similar i una actitud constant en tot allò que publiquem, els seguidors ens veuran com algú més dins de les Xarxes Socials. Si canvien de registre sovint, el missatge es perdrà i donarem sensació de improvisació i mala gestió.
  • Posar en marxa campanyes i concursos. Sense passar-se (tampoc cal regalar-ho tot ni fer quatre sortejos a la setmana), però és una bona opció per a que els seguidors participin de la nostra pàgina. Hem de tenir en compte les polítiques de sortejos de Facebook que ens limiten bastant les possibilitats, però igualment ho hem d’intentar. Per aconseguir-ho, hem de ser creatius i crear campanyes divertides i curioses que enganxin a la gent.
Espero que us hagi servit però que, sobretot, ho apliqueu!