dimecres, 22 de desembre de 2010

Facebook limita les promocions i sortejos

Estem acostumats a veure com moltes empreses organitzen diverses promocions i sortejos a través del Social Media per excel·lència. Però atenció perquè Facebook ha estrenat una nova directiva que limita, i molt, com s’han de fer tals promocions. Compte perquè Facebook amenaça d’eliminar pàgines si s’escau.
Per començar, cal donar un cop d’ull a les noves normes: aquí les podeu trobar. Quines condicions més importats que ara marca Facebook? Són aquestes:
  • No es pot realitzar cap promoció des de Facebook, sinó des d’una aplicació. Això vol dir que no es pot iniciar una promoció des dels estats, des de la carpeta de fotos o des del Mur. Tot s’ha de fer a través d’una aplicació específica.
  • Facebook no permet penjar la informació de la promoció al Mur, sinó que tot ha d’estar ben encaixonat en una pestanya.
  • En les condicions de la promoció, cal posar el següent text: “Facebook no patrocina, avala ni administra de manera algun aquesta promoció, ni està associat a ella. Estàs proporcionant la teva informació a [destinataris de la informació] i no a Facebook. La informació que proporcions només s'utilitzarà para [finalitats pels quals s'utilitzarà la informació dels usuaris]”
A aquestes condicions, que són les més importants, cal sumar-hi altres disposicions que podreu trobar a l’enllaç que us he passat.

Què vol dir tot això? Doncs que Facebook limita com s’han de fer les promocions. Se’n poden fer, però no a qualsevol preu: s’ha acabat posar publicacions d’estat, fer entrar a àlbums de fotos, etc... Tot ha de quedar registrat a través de diverses aplicacions. Facebook ha volgut limitat, d’aquesta manera, una pràctica molt estesa entre empreses i organitzacions.

A partir d’ara, però, què hem de fer? Ara caldrà buscar aplicacions per fer els sortejos. N’he estat provant unes quantes i la que, a dia d’avui, em convenç més és: Easypromos. És fàcil de fer servir, és intuïtiva i la primera promoció és gratuïta. A partir de la segona, són 15 dollars. Val la pena? Segurament serà l’última opció que ens quedarà a partir d’ara.

Estic segur que a partir d’ara apareixeran aplicacions d’aquest estil com bolets. Això em fa sospitar que tot sigui una estratègia comercial: si només pots fer promocions amb una aplicació de pagament, hauràs de pagar. I tot això, és negoci.

NOTA: El 27 d'agost de 2013 Facebook canvia les polítiques per concursos i promocions. Descobreix les noves a: "Actualització de la política de concursos i promocions a Facebook"