dijous, 9 de desembre de 2010

Facebook copia LinkedIn: vincles entre l’experiència professional i les pàgines oficials

Facebook acaba de canviar els perfils personals dels seus usuaris. Un nou canvi que ens aporta una novetat que cal tenir en compte: a partir d’ara, la nostra informació professional pot servir-nos com a promoció de les nostres pàgines d’empresa a Facebook. Una opció que, per cert, ja feia setmanes que podíem veure a LinkedIn.

Des de fa uns mesos, podem indicar a la pestanya d’informació professional a quina empresa treballem i quin càrrec ocupem. Ara, a més, Facebook ens permet vincular la nostra experiència professional amb la pàgina d’empresa que estigui creada en aquest Social Media. Per fer-ho, però, cal actualitzar les experiències del nostre perfil (crear-les de nou) i escollir l’empresa o organització a la que pertanyem. A partir d’aquest moment, tots els usuaris podran clicar el vincle cap la pàgina oficial de Facebook.

Així, podem aconseguir augmentar el transit cap a la nostra pàgina d’empresa a Facebook, ja que són moltes les persones que revisen els perfils de les seves amistats, especialment entre els amistats afegides recentment.

Ara bé, aquest canvi em recorda, i molt, al funcionament de LinkedIn. Des de fa mesos, la xarxa social empresarial es pot escollir l’empresa a la que treballem de l’extensa base de dades d’aquesta xarxa social. Sembla ser que ara Facebook ha cregut convenient introduir també aquesta mesura, vinculant contactes amb pàgines d’empresa.

No és el primer cop que sembli que Facebook s'hagi copiat d'altres xarxes socials. Fa uns mesos, alguns usuaris denunciaven que els globus emergents de la xarxa social de Mark Zuckerberg s'assemblem molt als que Twitter havia acabat d'estrenar. Facebook pretén perpetuar-se a base de copiar les estratègies dels altres?