dijous, 2 de desembre de 2010

Tipus i opcions de les pàgines a Facebook

Quin tipus de pàgina és la millor per al meu negoci? Com sé quina pàgina s’ajusta més a la meva organització? En les darreres setmanes he intentat explicar perquè val la pena tenir una pàgina d’empresa enlloc d’un perfil personal per les nostres organitzacions a Facebook. Ara intentaré descobrir-vos quin tipus de pàgina s’ha de crear per a cada organització.

Per a crear una pàgina d’empresa al Facebook primer cal anar a http://www.facebook.com/pages/ i allà seleccionar l’opció “Crear una pàgina nova”:


En la primera pantalla veurem diverses opcions:
  • Community Pages (pàgines de la comunitat)
  • Official Pages (pàgines oficials)
La primera opció és el que abans es considerava grup. La principal diferència, és que tot els missatges que es publiquin al Mur de la pàgina no es veuran al Canal de Notícies (pàgina d’Inici de Facebook). Aquesta és una opció que interessa molt poc, ja que el que volem és, precisament, tenir difusió.

La segona opció és més interessant i ens ofereix crear una pàgina per un negoci local, una marca o una figura pública (artista, futbolista, etc...). En el cas de les organitzacions que tinguin més d’una seu, cal triar aquesta segona opció.

Aquesta és la opció que explicarem a continuació, ja que hi ha diverses categories. Cal escollir amb exactitud la millor definició per a la nostra organització, ja que estarem inclosos per sempre en aquesta categoria. Ara bé, cada categoria trobarem un tipus de pàgina diferents, amb més o menys elements que podem configurar nosaltres mateixos. A gairebé totes les categories, trobarem els mateixos elements configurables.

La configuració estàndard que trobarem a la pestanya Informació és la següent:
Fundació:
Pàgina web:
Informació de la companyia:
Missió:
Productes:
Pàgina de Facebook:
Aquestes són les opcions que ens trobarem a la gran majoria de pàgines d’empresa a Facebook. Això, però, no treu que hi hagi excepcions. En d’altres categories trobem altres elements, com ara:
Govern:
Ubicació:
Telèfon:
Informació general:
Aparcament:
Transport públic:
Vida familiar/Sense ànim de lucre:
Informació sobre l'empresa:
Fundació:
Missió:
Productes:
Pàgina web:
Telèfon:
Correu electrònic:
Adreça:
Ciutat/Poble:
Codi postal:
Descripció:
Hotels i allotjaments:
Ubicació:
Telèfon:
Pàgina web:
Aparcament:
Transport públic:
Pel•lícula:
Data de llançament:
Gènere:
Estudi:
Pàgina web:
Protagonitzat:
Guió cinematogràfic de:
Dirigit per:
Produït per:
Premis:
Resum de l'argument:
Servei professional:
Data de llançament:
Informació general:
Pàgina web:
Descripció:
Fundació:
Informació sobre l'empresa:
Missió:
Productes:
Organització religiosa:
Adreça:
Ciutat/Poble:
Codi postal:
Telèfon:
Hores:
Pàgina web:
Informació general:
Programes de televisió:
Canal:
Temporada:
Gènere:
Pàgina web:
Programa:
Escrit per:
Resum de l'argument:
Pàgina web:
Informació sobre l'empresa:
Missió:
Pàgina web:
Telèfon:
Correu electrònic:
Adreça:
Ciutat/Poble:
Codi postal:
Descripció:
Fundació:
Productes:
A l’hora d’omplir aquests elements configurables, podem deixar un espai en blanc que Facebook no el mostrarà. Així que no cal omplir-les totes.

Aquest llistat pot ser incorrecte en el temps, ja que Facebook pot haver fer modificacions en les pàgines o afegir-ne de noves. Cal revisar bé totes aquestes opcions abans de crear la pàgina definitiva, ja que aquesta no es podrà canviar mai. En cas de dubte, és recomanable primer provar entre dues categories i després, decidir-se. Les pàgines es poden eliminar sense problemes, però un cop estan creades ja no es poden modificar.

De pàgines n'hi ha de molts tipus. Us deixo que navegueu lliurement pel Facebook per descobrir les que més us interessin.