dissabte, 3 de desembre del 2011
Google+: Val la pena fer-hi una pàgina d'empresa?
Google va presentar fa pocs mesos el seu últim intent en Xarxes Socials: Google+. Tot i que la xifra d’usuaris d’aquesta eina creix de mica en mica (diuen que ja ha passat la barrera dels 50 milions) sembla que a vegades li costi guanyar en profunditat i que els usuaris facin servir aquesta eina de comunicació social.
Fa unes setmanes, Google+ va anunciar que obria el servei de pàgines per a empreses. Una reclamació molt esperada per les empreses. Des d’aleshores, moltes marques s’hi ha afegit, esperant poder conversar i enviar els seus missatges a aquests nous seguidors.
Val la pena, però, fer-se una pàgina a Google+? La resposta és complicada, ja que les dues respostes tenen defensors i detractors:
Uns poden dir que no, que no val la pena perquè hi ha relativament poca gent apuntada a la xarxa (si ho comparem, per exemple amb Facebook o Twitter). A més, bona part dels usuaris són inactius: o entren poc a Google+ o no hi entren pràcticament mai. Per tant, tots els esforços dedicats poden resultar pocs productius.
Uns altres, però, poden dir que sí, que val la pena. Evidentment, Facebook té una implantació en el territori molt gran i arriba a milions de persones. A Google+ encara li falta molt recorregut, però per contra és molt més fàcil posar-se en contacte amb els seguidors perquè la xarxa no està saturada de missatges, com passa a Facebook.
Quina és la resposta correcte? Al final, la millor solució passa per saber combinar les dues realitats i treure’n el màxim profit. Crec que és interessant que les grans marques tinguin l’espai creat a Google+ i que, de mica en mica, s’hi vagin implicant. Crec que la majoria d’esforços encara s’han de concentrar a Facebook i Twitter, però sense deixar de banda el perfil de Google+. Qui sap si en un futur acaba sent la Xarxa Social de referència?
Quina creieu que és la millor resposta?
Abans d’acabar, dos Bonus Tracks:
Canal oficial de les pàgines de Google+: Google+ Your Business.
Un directori semi-oficial de pàgines de Google+: G+ Business Pages Directory. Molt interessant.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Un dels problemes que li veig a Google+ és que encara no té una api que permeti fer-lo servir des d'altres programes tipus hootsuite o tweetdeck o mitjançants plugins per wordpress. Personalment m'agrada però li falta això crec, i quan tingui això el creixement serà major.
ResponElimina