dimarts, 24 de juliol del 2012

Com fer servir les actualitzacions locals de Foursquare

Foursquare ha donat en els darrers dies un pas molt important per acostar-se a les empreses i als petits negocis locals. La Xarxa Social de geolocalització va presentar la setmana passada les “Actualitzacions Locals”, una nova eina que permet a botigues i locals enviar actualitzacions d’estat als seus seguidors. Com si fos un Facebook o un Twiter més, ara podem compartir les nostres novetats també a Foursquare.

Exemple d'actualització d'estat.

D’aquesta manera, Foursquare ens dóna una nova manera per arribar a la nostra audiència i compartir les nostres notícies més destacades. Ara bé, hem de tenir en compte les diferents característiques per fer-ne un ús responsable i evitar caure en l’spam.

Com bé defineix el seu nom, les actualitzacions locals de Foursquare ens permeten enviar missatges als nostres seguidors. Aquests missatges apareixen a la pestanya inicial de la aplicació –ja sigui via web o via mòbil-, però també al perfil de l’establiment o a la pàgina d’empresa de la marca. Compte, però, que només veuran aquesta actualització les persones que hagin registrat una visita a l’establiment (és a dir, fer un check-in) o siguin fans de l’establiment o la marca a Foursquare.

Això vol dir que només podrem arribar a tota gent que hagi visitat el nostre local o que siguin fan nostres a Foursquare. La possibilitat de tenir seguidors a Foursquare és força nova. Fa algunes setmanes aquesta xarxa va activar l’opció de fer un m’agrada en una venue (és a dir, el local o botiga) o en el perfil d’una marca. Aquest m’agrada equival al Like de Facebook i està representat per un cor. Però atenció perquè els usuaris també poden fer un “no m’agrada” en qualsevol establiment! En aquest cas, està representat per un cor trencat.

Com en totes les Xarxes Socials, hem de tenir en compte quin missatge compartim a la nostra audiència a les Xarxes Socials. En el cas de Foursquare hem de tenir en compte dos factors: qui està fent servir aquesta xarxa i quin missatge volem enviar. Als EUA, Foursquare té una forta implementació, però a Catalunya li costa fer-se lloc: encara hi ha poca gent que faci servir aquest servei.

El segon factor és saber què espera la nostra audiència. En aquest cas, us recomano que compartiu de tant en tant les vostres millors ofertes i promocions i aquelles informacions que esperarien trobar els vostres clients potencials. És a dir, si fóssim un restaurant podríem explicar que: “El nostre jardí, un espai ideal per un sopar a la fresca amb la nostra parella”. La idea és que aquestes actualitzacions cridin l’atenció dels usuaris quan visitin el nostre perfil.

Tots aquests moviments s’articulen en una nova organització interna dels perfils i les pàgines d’empreses. Foursquare permet tenir tres diferents perfils:
  • El perfil personal normal i corrent, pensat per les persones físiques.
  • La venue (o establiment), pensat per les botigues que només tenen una localització. Exemple, venue del Mercat de la Masuca.
  • I les pàgines d’empresa, pensades per a les firmes que tinguin més d’una botiga. Exemple, perfil d’empresa d’Starbucks.
Segons el nostre tipus de negoci, haurem de seleccionar un perfil o un altre. Qualsevol dels dos perfils empresarials es pot vincular a un perfil personal, el que ens permet gestionar aquestes pàgines de forma efectiva. Aquesta gestió ens permet avui controlar les actualitzacions, els especials, les estadístiques i l’edició dels perfils empresarials.

Heu vist alguna actualització d’estat a Foursquare? O sou dels que no feu servir aquesta Xarxa Social?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada



Moltes gràcies per participar!