divendres, 4 d’abril de 2014

Com connectar Pinterest amb la shop online

Pinterest és la millor Xarxa Social per compartir productes de consum. Centenars d'usuaris comparteixen cada dia milers de productes trobats en shops online perquè se'n enamoren i ho fan sense cap cost per les marques o les botigues. A qui de vosaltres no li agradaria aquesta publicitat efectiva, personal i gratuïta?



A Pinterest podem compartir entre tots els nostres amics imatges i vídeos de les coses que ens agraden, fet que converteix aquesta Xarxa Social en un fantàstic aparador per a potenciar els nostres productes. Si teniu una marca o botiga que ven productes a Internet, heu de connectar la vostra shop online amb Pinterest. I si no, fixeu-vos amb aquest feed específic de productes que podem trobar a Pinterest.

Si connectem la nostra shop online amb Pinterest aconseguireu més presència a en aquesta xarxa social i permetrem que els usuaris que visiten la nostra shop online puguin compartir els nostres productes d'una forma efectiva. Això, al final, es traduirà amb més visites a la web i més compres. Per fer-ho tenim varis recursos a la nostra disposició.

Primer de tot, hem de connectar la nostra shop online amb Pinterest creant el que s'anomena Product Pins i dels que ja us vaig parlar fa uns mesos. L'únic que hem de fer és afegir una mica de programació web (que el mateix Pinterest ens explica en aquest espai). D'aquesta manera, els nostres productes ja estaran connectats amb Pinterest. Si no teniu coneixements d'HTML podeu demanar al vostre informàtic o l'empresa que us porti la web que introdueixi el codi específic per Pinterest.



Així els productes es mostraran d'una forma més completa a Pinterest i els usuaris els podran trobar amb més facilitat, ja que Pinterest sabrà que són productes de consum. A més, els pins amb els nostres productes podran indicar el preu de compra (cosa que agilitzarà el procés de compra), el logo de la nostra marca o botiga i fins i tot la seva disponibilitat.

Aquests recursos estan disponibles tan com si teniu perfil a Pinterest com si no en teniu, per tant, no és obligatori obrir un canal de marca en aquesta xarxa social. Si ja en teniu un, us recomano que, a més a més, pengeu els vostres productes a Pinterest des de la vostra shop online, que afegiu una bona descripció al producte (posant-hi les paraules claus més adients) i que intenteu que les imatges siguin verticals (per l'estructura de Pinterest, aquest tipus d'imatges destaquen més que les horitzontals).

Si voleu saber-ne més, us recomano que escolteu el podcast del "Connecta't" d'"El Primer Cafè" de Ràdio Igualada, on vam parlar de perquè hem de realitzar aquesta connexió i quines avantatges té.