dimecres, 8 de gener de 2014

LinkedIn per a les empreses

LinkedIn és la Xarxa Social per excel·lència de les relacions laborals. Milers de professionals hi són presents per donar a conèixer el seu CV, contactar amb nous professionals i cercar noves oportunitats laborals. Però, a més, LinkedIn és una excel·lent eina de captació de talent professional per a les empreses. Una oportunitat que les empreses, especialment les grans i les mitjanes, no poden deixar perdre.

Foto: www.business2community.com
Aquesta reflexió és fruit de la jornada organitzada per la Unió Empresarial de l'Anoia fa uns mesos amb el director general de LinkedIn a Espanya, Francesc Arbiol. En aquesta trobada Arbiol va explicar com les empreses poden fer servir LinkedIn per trobar nous professionals i per això aprofito per compartir-vos les seves reflexions.

Un moment de la trobada amb Francesc Arbiol
Les empreses han de veure LinkedIn com un excel·lent espai per captivar l'interès dels diferents professionals presents en aquesta Xarxa Social. Si a Facebook, per exemple, fem atractius els nostres productes o serveis per als consumidors, a LinkedIn hem de fer que la nostra empresa sigui atractiva per a nous perfils professionals. Es tracta, en definitiva, de captivar el talent de LinkedIn per a que vulguin treballar a la nostra empresa.

Posem, per exemple, el cas d'un arquitecte que cerca una nova oportunitat laboral. Gràcies als seus contactes de LinkedIn (companys de classe, companys de feina o professionals d'altres empreses) pot trobar una empresa amb la que comparteixi valors i objectius i en la que pugui posicionar-se per futurs processos de selecció.

Per aconseguir que la nostra empresa sigui atractiva a LinkedIn hem de treballar tres aspectes claus:
  1. Tenir una pàgina d'empresa. Les companyies tenen un espai diferenciat dels perfils personals, on poden compartir informació i els valors de l'empresa. Cal introduir-hi tota la informació desitjada d'una forma concisa per donar-la a conèixer a tots els visitants. Per exemple, aquí podeu veure la pàgina de la companya SEAT a LinkedIn.
  2. Vincular-hi tots els treballadors presents a LinkedIn. És molt important que els treballadors de la nostra empresa que estiguin a LinkedIn es connectin amb la pàgina d'empresa. D'aquesta manera, tots els seus contactes podran accedir a la nostra pàgina i descobrir tota la informació posada al seu abast. Cada cop que entreu en una pàgina d'empresa, podreu veure quants amics i treballen.
  3. Compartir projectes i informacions atractives. Com a pàgina, també podem compartir actualitzacions entre els seus seguidors. En aquest cas, a part dels missatges més comercials sobre els nostres productes o serveis, podrem compartir noves oportunitats laborals i informacions corporatives de l'empresa.
Ja sigui a través dels nostres treballadors o de les nostres actualitzacions, aconseguirem crear una imatge de marca atractiva a LinkedIn per als futurs professionals. LinkedIn aspira a convertir-se en l'eina per trobar i potenciar el talent professional.

Si voleu, també podeu escoltar aquesta informació en el "Connecta't" de Ràdio Igualada del passat 8 de gener.