dimecres, 29 de gener de 2014

L'ús de hashtags per promocionar-se

Últimament haureu vist com moltes empreses fan servir els #hashatgs o etiquetes quan es promocionen en els canals tradicionals (televisió, publicitat exterior o flyers). És el cas de molts espectacles, com estrenes de cinema, representacions teatrals o gires d'artistes. Per exemple, fixeu-vos en aquest cartell de "The secret life of Walter Mitty", estrenada ara fa poc.

Un dels cartells promocionals de "The secret life of Walter Mitty"

A la part dreta de la imatge hi podem veure el hashtag destacat, un element que en tothom relaciona amb les Xarxes Socials, en aquest cas especialment Twitter i Instagram. Fa uns anys, aquest mateix cartell hauria tingut els logotips de les Xarxes Socials corresponents, però cada cop més les empreses es limiten simplement a posar un hashtag. I perquè aquesta estratègia?

Aquesta estratègia té com a objectiu facilitar el diàleg dels consumidors, que gràcies a la inclusió del hashtag saben a quina etiqueta han de penjar les seves piulades a Twitter o les seves fotos a Instagram. D'aquesta manera s'aconsegueix varis impactes cabdals per a les empreses (sempre que el producte sigui bo i engresqui als seguidors):
  • Els usuaris generen un impacte positiu sobre l'espectacle a les seves Xarxes Socials i pels seus seguidors.
  • Els seguidors veuen l'etiqueta i descobriran l'espectacle, ja que podran seguir i participar de la conversa global.
  • Els comentaris positius d'altres poden influenciar el poder de compra de l'espectacle. 
  • El hashtag es pot convertir en tendència de forma orgànica, sense necessitat de fer una campanya d'anuncis.
Crear un hashtag és molt fàcil, simplement hem de seguir les normes bàsiques de creació d'un hashtag: 1) que sigui divertit, original i que ningú faci servir, 2) que tothom el conegui, per la via que sigui, i 3) que generi participació entre els usuaris.

Si voleu, a continuació, podeu recuperar el podcast d'"El Primer Cafè" de Ràdio Igualada on avui hem parlat de com les empreses fan servir les etiquetes per promocionar-se a les Xarxes Socials.