diumenge, 24 d’octubre de 2010

Acceptar amistats empresarials o no acceptar-les?

Acabo de rebre una sol·licitud d’amistat d’una empresa que no conec, que no sé què fan i que es molt possible que mai els hi contracti res. He d’acceptar la seva proposta d’amistat o ignorar-la? Què feu vosaltres quan us trobeu en aquest cas?

En el meu cas, tinc tres opcions a valorar:

- Com a consumidor.
- Com a periodista
- Com a Community Manager.

Com a consumidor, he de dir que, tot i ser d’Igualada, no conec aquesta empresa. Sincerament, no és un negoci amb qui hagi fet negocis ni tampoc en vull fer ara per ara. En el seu Mur no hi veig que hi hagi cap informació d’utilitat. Només un “Pressupost a mida sense compromís” i un telèfon on trucar.

Com a periodista l’hauria de seguir per si mai diuen alguna cosa que em pugui ser del meu interès o per, simplement, per ampliar cercle d’amistats que potser algun dia sí necessitaré.

I com a Community Manager l’hauria de seguir per veure què fan les empreses a la comarca per oferir un servei o un altre. Ara bé, el que veig, m’espanta.

Ara bé, la pàgina en sí no ofereix res: és un altre perfil personal “adoptat” per una empresa que no fa absolutament res: una simple descripció del que fan i una foto més aviat dolenta d’un dels seus productes. Només va afegint amistats (11 i 10 en les últimes tongades) com aquell qui col·lecciona xapes de cava. De fet, dels 5 amics en comú que hi tinc, només una persona no l’ha afegit per autorpromocionar-se a sí mateixa.

No tinc cap mena d’intenció de fer de portaveu d’aquesta empresa. No sé qui hi ha darrera ni tampoc s’ha presentat, no m’interessen els seus serveis i tampoc forma part d’un grup amb qui m’hi pugui sentir identificat.

Així doncs, rebutjaré l’amistat. No m’interessa que el meu nom s’associï amb una empresa que no sé ni qui són. A més, tampoc m’ofereixen res que m’interessi (articles de qualitat, informació amb cara i ulls), així que tampoc li trobo utilitat. I com a Community Manager, sé què faran i què no faran. No em ve d’una empresa més.

Són contrari a que les empreses es facin perfils personals (espero aquesta setmana explicar-vos perquè), però com a mínim que ho facin amb una mica de gràcia. Aquest no és el cas. Val la pena ser amic d’una empresa que no conec i que no m’ofereix res?