divendres, 19 de setembre de 2014

Les estadístiques de Twitter

Aquesta ha estat una setmana molt especial, ja que hem arrencat la quarta temporada del "Connecta't" l'espai a Ràdio Igualada en què cada dimecres parlem de xarxes socials i de l'Internet 2.0. A més, aquest any estrenem nou programa, "Igualada Capital", el programa matinal de l'emissora que s'escolta a Igualada.

Aquesta setmana hem parlat de les noves estadístiques de Twitter, una nova eina que ens permet saber la repercussió de les nostres piulades a Twitter i ens fa un anàlisis dels nostres seguidors.

Pantalla de les estadístiques de Twitter
Detall de les estadístiques d'una piulada.
Pantalla de les estadístiques dels seguidors.

El seu funcionament és molt simple i per primer cop ens mostra dades que fins ara no eren visibles:
  • Quants cops una piulada ha estat vista.
  • Quants cops un usuari ha entrat al nostre perfil.
  • Quants cops s'ha fet clic a l'enllaç que hem compartit.
  • Quants cops s'ha reproduït el contingut que hem compartit (com un vídeo).
  • Quants cops un usuari ha fet clic al hashtag
  • Quants cops s'han mirat tots els detalls de la piulada.
Dades molt interessants per a tots els amants d'aquestes estadístiques i especialment a les empreses que segueixin una estratègia en xarxes socials i especialment a Twitter, ja que fins ara no hi havia cap servei d'estadístiques oficials.

Per accedir-hi, simplement hem d'anar a https://analytics.twitter.com i registrar-nos. Inicialment aquest servei estava obert només a anunciants, però al cap de poques setmanes el van obrir a tothom. Per gaudir de les estadístiques només heu d'entrar a l'enllaç, donar-vos d'alta i revisar-les constantment.

A continuació us deixo el podcast del programa. Que el gaudiu!!