dijous, 25 de juliol de 2013

Les noves estadístiques de Facebook

Un dels aspectes que hem de tenir en compte a l'hora de gestionar una (o varies) FanPages a Facebook són les estadístiques de la pàgina. Cal conèixer i saber interpretar les estadístiques ja que ens donen informació de vital importància a l'hora de seguir una estratègia a Facebook: podem saber qui són els missatges amb més impacte, veure si guanyem o perdem seguidors, a quin tipus de persones arribem i com són els nostres seguidors. Conèixer les estadístiques ens permetrà crear accions més efectives i definir millor la nostra estratègia en aquesta Xarxa Social.


En aquesta entrada parlem de les noves estadístiques que presenta Facebook en format web. També podem trobar estadístiques en format Excel, però ja en parlarem més endavant. A més, aquesta entrada serveix per actualitzar l'entrada que vaig fer ara fa mig any parlant precisament de les estadístiques (espero que aquesta entrada no quedi desfasada massa aviat). Per veure les fotos bé, feu clic a sobre d'elles.


Les noves estadístiques de Facebook ens ofereixen varies opcions:
  • Vista global de les estadístiques.
  • Estadístiques sobre la pàgina.
  • Estadístiques sobre les publicacions.
  • Estadístiques sobre l'audiència.

Vista global

Com el seu nom indica, en aquest apartat es mostren un seguit d'estadístiques globals de la pàgina. Dues coses a tenir en compte: l'interval de temps de les dades i la comparació que fa respecte a l'anterior període. Anem a repassar cada una d'aquestes seccions i les dades que hi trobarem:
  • Page Likes. Número de seguidors i nous seguidors aconseguits (durant el període).
  • Post Reach. Abast total de la pàgina (quantes persones han vist qualsevol contingut de la pàgina) i quantitat de persones que han rebut qualsevol de les actualitzacions.
  • Engagement. Quantes persones han interactuat amb les publicacions: ja sigui fent un "m'agrada", un comentari, compartint-les o fent qualsevol clic (per exemple, en un enllaç o foto).
  • Missatges més recents. Estadístiques dels últims cinc missatges, tenint en compte l'abast i les interaccions.

Page, estadístiques de la pàgina

En aquest segon apartat podem trobar les estadístiques completes de la pàgina. Aquí podem triar diferents períodes de temps: una setmana, un mes i un trimestre. Hi ha tres subpàgines:
  • Page Likes: Trobarem tres seccions:
    • Seguidors totals.
    • Net Likes. Aquí ens mostra la relació entre fans perduts i els guanyats. Si la xifra és negativa, és que perdem fans.
    • D'on venen els fans. Com han trobat els nous fans la nostra pàgina: entrant a la pàgina, des del mòbil, gràcies a un suggeriment de Facebook, des d'una altra pàgina seguidora de la nostra o d'altres.
  • Post Reach. L'abast dels nostres missatges i actualitzacions i si són orgàniques o de pagament.
    • Interaccions. Quantitat de "M'agrades", comentaris i comparticions. 
    • Accions negatives. Cada cop que algú amaga, ens marca la publicació com a spam o es dóna de baixa. Aquestes accions baixen la qualitat de la publicació.
    • Total Reach. Quantitat de persones que han vist qualsevol informació de la pàgina.
  • Page Visits.
    • Page and Tab Visits: Quantes persones han visitat la pàgina principal i la resta de pàgines de la FanPage.
    • Altres activitats a la Pàgina, com "check-ins" o ofertes.
    • Referències externes. Quanta gent ha arribat a la pàgina per referències externes i l'origen.

Post (estadístiques dels missatges)

En aquest tercer apartat trobarem totes les dades de les nostres publicacions.
  • All Post. En aquesta secció trobem les estadístiques per cada un dels nostres missatges: data de publicació, tipus, a qui anava dirigit, quanta gent la vist i les interaccions. Si us hi fixeu, veureu una pestanya al costat de "Reach" i "Likes, comments & shares". Si cliqueu sobre ella podreu trobar més informació: relació d'abast orgànic i pagat i abast entre els fans i els no fans, per una banda; i missatges amagats i marcats com a spam i taxa d'interacció (aquesta taxa és el percentatge de gent que ha interaccionat respecte a la que ha vist la publicació).

  • Fans online. Ens explica quan estan connectats els nostres fans, segons el dia de la setmana i l'hora del dia. És una de les estadístiques que abans no existia i realment està molt bé.

  • Missatges amb més impacte. Ens indica quin tipus de missatge (foto, actualització de text o link) ha tingut més impacte.
 

People (estadístiques sobre l'audiència).

En aquest quart apartat podem veure les estadístiques demogràfiques dels nostres fans. És molt interessant saber quin tipus de gent connecta amb nosaltres per oferir-lis un determinat contingut. Si veiem que a la nostra pàgina, interactuen més dones que homes, haurem de crear contingut de qualitat per a elles.

Les estadístiques es divideixen en varis factors:
  • Edat i sexe: Mostrat en percentatges.
  • Ubicació i llenguatge: On viuen i en quin idioma tenen el Facebook. 
En aquest apartat, tenim tres subpàgines:
  • Your fans. Estadístiques sobre els nostres fans.
  • People Reached: Estadístiques sobre totes les persones a les que s'ha arribat (siguin fans o no).
  • People Engaged: Estadístiques sobre totes les persones que interaccionen amb la pàgina (siguin fans o no).

Fins aquí el repàs a les noves estadístiques de Facebook. Espero que us serveixin i que en traigueu molt profit!