dimarts, 20 de desembre de 2011

Facebook Places permet editar la informació d’altres pàgines



Atenció a tots els que gestioneu pàgines d’establiments o locals a Facebook. Segons em descobreix en @xatobo, tots els usuaris de d'aquesta xarxa social poden editar part de la informació de contacte de les FanPages que hagin activat l’opció de Facebook Places o que hagin introduït la seva adreça física. Aquest fet pot ser perjudicial per a aquestes pàgines ja que qualsevol persona pot editar informació que nosaltres considerem com a important.

Us presento un parell d’exemples que m’ha fet arribar el mateix @xatobo. Tothom qui ho vulgui pot editar la informació de contacte més essencial: nom, direcció, ciutat, telèfon, web i correu-e de les pàgines de l’Ajuntament de Berga o del de Campdevànol.



Això és així des de fa uns mesos, quan Facebook va presentar Suggest Edits, una eina per fer que tothom pogués editar la informació incorrecta dels diferents establiments i locals introduïts a Facebook Places. Fins aquí ho trobo bé, ja que hi ha molts locals sense administrar que necessiten una actualització. Ara bé, no em sembla adient que tothom pugui editar la informació d’una pàgina que ja té un administrador. Què passaria si algú amb mala fe edités un dels meus locals per fer-me la punyeta? Què passaria si la meva FanPage redirigeix a una pàgina pornogràfica, per exemple?

Aquesta eina d’edició s’assembla a la que té Foursquare. Però a diferència de la gran xarxa social, la xarxa de geolocalització dóna més poder als administradors.

He realitzat diverses proves amb diferents pàgines d’aquest tipus i, de moment, no he vist que hi hagi hagut cap canvi... però això no garanteix que això no es produeixin en un futur. Què podem fer per evitar-ho? Llastimosament sembla que no hi ha opcions per evitar-ho i que tampoc Facebook doni noves solucions (ho he preguntat pels canals oficials, però no he rebut respostes).

En tot cas, si gestioneu la FanPage d’un local o negoci us recomano que només indiqueu la vostra adreça en aquells casos que sigui absolutament necessari i útil per als clients o habituals. En el cas d’una botiga o d’un Ajuntament (seguint els exemples de les fotos), aquesta és una informació que sí pot resultar útil. En el cas d’una oficina que no rep visites, la meva recomanació és que, per ara, us abstingueu de posar l’adreça per evitar que la informació que poseu quedi exposada.