divendres, 25 de gener de 2013

Quines són les millors estadístiques de Facebook?

El 24 de juliol de 2013, Facebook ha canviat el sistema d'estadístiques web. Per conèixer lesnoves estadístiques, entreu en la següent entrada: "Les noves estadístiques de Facebook".

Tots els negocis, entitats i professionals que tinguin una pàgina d’empresa a Facebook han de conèixer i controlar les estadístiques d’aquests espais de forma constant. D’aquesta manera podrem conèixer la incidència de la nostra pàgina, veure si les nostres accions són efectives i veure quin consum en fan els nostres seguidors i usuari. Conèixer, interpretar i actuar respecte a les estadístiques que ens ofereix Facebook és bàsic, ja que d’aquesta manera podrem dur a terme accions més efectives i definir millor la nostra estratègia en aquesta Xarxa Social.

Facebook ens ofereix un reguitzell de dades i números molt interessants, però a vegades són massa extensos i podem perdre’ns entre totes aquestes dades. Bàsicament Facebook ens ofereix dos tipus d’estadístiques: les estadístiques en format web i les estadístiques en format Excel.

Les estadístiques en format web són el recull de dades bàsiques per poder analitzar el comportament de la nostra pàgina i dels nostres seguidors. Les estadístiques en Excel són molt més complertes i ens permeten tenir quantificades totes les accions de la nostra pàgina. Ara bé, hi ha tantes opcions que de vegades es fa difícil seleccionar les més interessants.

Anem a veure en detall les estadístiques en format web que ens ofereix Facebook. A la nostra disposició tenim cinc classificacions: Overview (o visió general), Gustos, Reach (abast), En parlen i Check-ins. Anem a repassar-les.

La primera pàgina ens ofereix una visió general de les estadístiques. Aquí podem trobar el número de seguidors de la pàgina, els amics dels nostres seguidors (és a dir, quants amics tenen els nostres seguidors i, per tant, l’audiència potencial si tots els amics dels nostres seguidors es fessin seguidors de la pàgina), quantes persones en parlen (el número de persones que han actuat amb la nostra pàgina durant els últims set dies, és a dir, han fet un comentari a una actualització o han fet “m’agrada” a la pàgina) i l’abast de l’última setmana (és a dir, quanta gent ha vist algun contingut de la pàgina en els últims set dies).

A continuació podem veure aquestes dades en un gràfic que recull les actualitzacions fetes, les persones que en parlen i l’abast de les actualitzacions. Compte perquè aquests dues últimes dades recullen el nombre de persones dels últims set dies i no les dades d’un únic dia. A sota del gràfic podem veure les dades dels missatges que hem enviat. Aquí podem trobar el missatge en sí, l’abast que ha tingut (ja sigui orgànic -persones que ja són seguidors-, viral -persones que no són seguidors- o pagat -persones que ho han vist perquè hem posat un anunci-), quants usuaris han actuat amb aquell contingut i com (fent clic a les fotos o en l’enllaç, per exemple) i les persones que han general una història sobre l’actualització (aquestes històries es generen quan algú deixa un “m’agrada” o un comentari en un missatge o respon a una enquesta). Amb aquestes estadístiques podem veure quines accions són les més populars, veure si hem aconseguit arribar a persones que no són fans i comprovar si la gent visita els enllaços que publiquem.


A la segona pàgina podem veure les estadístiques de tots els nostres fans. Podem saber si són home o dona, quina edat tenen, d’on són i en quin idioma parlen. Aquestes estadístiques són molt importants perquè així podem decidir el contingut dels nostres missatges. Per exemple, si veiem que tenim molts seguidors que parlen en francès hauríem d’escriure algun missatge en la llengua de Voltaire, per exemple. A continuació tenim un gràfic molt interessant, que ens mostra quants seguidors hem aconseguit en els últims dies, però també quantes baixes hem tingut. Si veiem que un dia hem perdut molts seguidors, és que segurament harem fet alguna cosa que no tocava o que no ha agradat.



La tercera pàgina és la de Reach (Abast en català). En aquesta pàgina podem veure les mateixes estadístiques de l’anterior, però només entre els usuaris que han visitat la nostra pàgina o ha vist algun dels continguts que hem compartit. No tots els nostres seguidors veuran el nostre contingut i per això també va bé saber aquestes dades. A continuació podem veure tres gràfics amb el número de persones a les que hem arribat, la freqüència de l’abast de la nostra pàgina (quants cops una persona ha vist algun dels nostres continguts) i les visites directes a la nostra pàgina.



La quarta pàgina ens ofereix el mateix gràfic de les anteriors, però amb informació sobre la gent que ha actuat amb la nostra pàgina de Facebook (recordeu, fent clic a les fotos o en l’enllaç, per exemple). D’aquesta manera, podem veure quin i com són els seguidors més compromesos amb les nostres actualitzacions.



En la darrera pàgina podem veure el mateix gràfic de les anteriors, però en aquest cop només es recullen les dades de les persones que han fet check-in al nostre establiment o que han registrat una visita al nostre local. Aquesta funció només està disponible per a les pàgines que tinguin establert un local obert al públic.



Totes aquestes dates són essencials per veure si la nostra pàgina de Facebook té èxit o no i ens hauria de fer replantejar certes accions si veiem que els resultats no són bons o reforçar aquells missatges que tinguin èxit. Totes aquestes pàgines, a més, ens permeten baixar les dades en format Excel, però això ja ho explicarem més endavant.