dimecres, 6 de juliol de 2011

Contra qui competeix Google+?

Molta gent considera que Google+ és la competència de Facebook. Ara bé, comencen a sortir veus que consideren que Google+ no ha sortit per enfonsar la xarxa de Zuckerberg, sinó per enfonsar Twitter, a qui fa uns mesos va intentar comprar. Aquests darrers dies s’ha parlat molt del nou experiment de Google per tenir la seva pròpia xarxa social. No pretenc fer-ne una nova revisió, però si m’agradaria aprofundir sobre aquest debat.

Google+ ho té complicat per desbancar a Facebook. I tampoc crec que sigui la seva intenció, ja que, segons el meu parer, ataquen a realitats diferents i estan construïts de forma diferent. En la xarxa de Zuckerberg ens definim com a amistats d’una altra persona. En canvi, a Google+ les amistats s’ajunten per cercles: amistats, famílies, coneguts o contactes (de fet, Google+ ens demana que assignem a cada persona dins d’un cercle determinat).

Segons aquests cercles, la nostra experiència serà més o menys social. Jo puc compartir un pensament o un enllaç amb un determinat cercle i, a partir d’aquí, es pot difondre entre els contactes seleccionats. Tot això no és nou; Facebook fa temps que ho permet (tot i que poques persones realment ho facin servir). Ara veurem si els usuraris de Google+ fan servir aquesta selecció de contactes que, des del meu punt de vista, és la principal clau de Google+.

Si Google+ aconsegueix fer aquesta separació (separar el que és pels amics, pel que és per la família, el que és pels contactes...) pot haver guanyat una batalla important. Personalment, crec que Facebook pot acabar convertint-se amb la xarxa social d’amistats i familiars, mentre que Google+ pot esdevenir la gran xarxa social de contactes i networking.

En aquest sentit, explicar-vos que fa uns dies un possible contacte em va afegir al Facebook. Puc estar interessat en tenir-hi cert contacte professional amb aquesta persona, però potser no m’interessa que sàpiga quin grup de música m’agrada o quines idees polítiques tinc. En aquest cas, considero que la connexió ideal seria a través de Google+. En aquest sentit, crec que Facebook i Google+ poden respondre a dos respostes diferents, ser companys de viatges i no enemics com alguns comenten. Ara bé, tenint en compte aquest escenari, en quina situació es queda Twitter?

Què en creieu vosaltres? Compartiu aquesta opinió o en teniu una altra visió totalment diferent?

Per més informació sobre Google+, aneu a:
Blog oficial de Google
Blog de Juan Merodio
Blog de "whatsnew.com"
Imatge: cronicaweb.com